Powered By Blogger

10/07/2012

Nilai Seorang Insan

     Di dunia ini kita seringkali menyangka bahawa kita sudah bertemu dengan seorang sahabat sejati. Namun dalam kegembiraan itu pasti ada lukanya,memang secara lumrahnya manusia itu tidak akan sanggup menerima kenyataan seandainya dia mengertahui bahawa dia bukanlah sesiapa pada seseorang yang dianggap sahabat sejati. Bagaimana pula dengan kasih sayang yang di berikan kepada teman sejati itu apakah berbaloi di biarkan seperti kertas yang diterbangkan angin meskipun punya nilai dan kepentingan, namun tidak bermakna sekali. Oleh itu perlu sekali kita sebagai insan yang bergelar manusia bijak menggunakan akal untuk melihat siapa teman yang mampu dikatakan teman sejati. Bijak mencari nilai peribadi bijak maka akan bijak juga pemikiran yang diri.

1 ulasan:

Mustika Pena berkata...

Sentiasa kita bersedia walau dalam apa keadaan sekalipun kerana sifat manusia itu tidak akan lepas dari ujian,kerana itu adalah tanda kasih sayang pencipta kita kepada hambanya.

PERBEZAAN WARNA BUAH DAN KHASIAT NYA #Part 1 : Buah Naga @ Dragon Fruit

 Assallamualaikum dan jumpa kembali sahabat MP. Yep... MP kembali di tahun 2021 dan bila mana anda membaca "posting" ni bermakna a...