Powered By Blogger

10/17/2012

Happy Ending





  Sebagai warga baru aku memang agak kaku pada mulanya . Terasa agak kurang berkeyakinan untuk melalui hari-hari mendatang maklum saja aku bukanlah seorang yang terbiasa tinggal di asrama. Kini aku perlu mengakui bahawa aku seorang pelajar stpm yang tinggal di asrama bukan lagi  di rumah. Rasanya tak lengkap catatan aku kali ini jika aku tidak menceritakan apa yang di tonjolkan di atas dan apa perkaitannya sama aku dan gambar di atas.

   Semalam aku mengikuti jamuan akhir tahun asrama bagi 2012. Terasa satu kegembiraan bila ianya berakhir dengan penutup yang menyeronokkan. Seperti yang aku kata,aku bukanlah seorang yang terbiasa dengan kehidupan di asrama.Dan bagi aku ianya suatu pengalam yang terpaksa aku tempuhi bagi mematangkan dan mendewasakan aku...hahhhh. Wooooo.....puitis sekali ayatnya. Memang tak dapat dinafikan perasaan sedih yang timbul bila terpaksa berpisah dengan family, memandangkan aku tidak pernah mempunyai tempat tinggal lain selain rumah. Aku bukan lah seorang anak bongsu ok,cuma antara adik beradik aku memang tidak pernah membawa diri tinggal di asrama. Bukan kerana apa,cuma apa yang aku tahu ketika itu aku belum ditakdirkan untuk meninggalkan mereka sendirian. Mungkn juga tanggaunjawab aku untuk berbakti pada kedua orang tua ku masih perlu.

   Tapi sekarang dengan tinggal di asrama tidak bererti aku tidak lagi bertanggunjaewab ke atas kedua ibu bapaku,cuma tanggunjawab aku untuk menunaikan hasrat ibu bapaku dan merealisasikan cita-cita aku telah membawa aku untuk keluar dari kepompong berkepit dengan family....hhhehhehehe. Anak manja jugak la kiranya berbanding adik bongsu...hahhahha. Tak malu betul...

    Ok dah bab ni,kita sambung catatan sebelumnya. Jamuan yang aku hadiri ni di sebuah Marina resort&spa,terengganu. Datang bersama ahli keluaraga baru memang menyeronokkan sebab aku boleh lihat suatu yang lain dan unik iaitu kemesraan yang berbeza. Di sini kami belajar erti menghormati antara satu sama lain. Saling bantu membantu dan apa yang penting adab.

   Satu kepuasan bagi aku apabila sesi penyampaian hadiah bagi pelajar sahsiah terbaik.Ia nya bukan saja mencerminkan akhlak seseorang tapi menonjolkan kredibiliti seorang insan yang jarang ditemui hari ini. Kehidupan di asrama memang agak mencabar dan dipenuhi dengan pelbagai agenda namun di sebalik semua yang terlakar. Suatu intipati yang jelas yang dapat aku ambil adalah walaupun hidup dalam satu unit yang kecil mampu melahirkan kualiti yang sangat baik.

    Tiqa! apa kau dah mulai sayangkan sekolah baru kau sekarang? mungkin ye.... ye aku sayngkan keluarga baru aku. Dan ayahanda dan bonda,kalian berdua insan yang sangat aku sayangi tak terbalas rasanya setiap apa yang kalian berdua curahkan padaku,anakmu ini.

      Pasti akan aku lunaskan janjiku...ya allah,aku tahu aku mampu dan takkan ku persiakan...trima kasih atas nasihat yang bernas rakan2 blog... :) ianya akan menjadi peyunting semangat buat aku menjadi lebih baik.

'

1 ulasan:

Unknown berkata...

Seronok tengok MP.... dapat idea dan juga bersantai... :) good luck MP

PERBEZAAN WARNA BUAH DAN KHASIAT NYA #Part 1 : Buah Naga @ Dragon Fruit

 Assallamualaikum dan jumpa kembali sahabat MP. Yep... MP kembali di tahun 2021 dan bila mana anda membaca "posting" ni bermakna a...