Powered By Blogger

11/22/2013

Rasa Itu Aneh Yaa

Assalamualaikum sahabat MP semua. Aneh yea, perasaan itu. Kadang-kadang membuatkan jiwa itu seriang anak-anak kecil dan kadangkala menjadikan wajah itu basah dengan linangan airmata. Sedih hati hanya mampu ku tasbihkan dengan zikrulallah... ya rabb, aku tidak pernah membenci pada perasaan ini ku semaikan dengan keikhlasan menyayanginya keranamu ya rabb. Dia milikmu, dia hartamu, dia makhluk ciptaanmu, dia insan yang dikau pinjamkan rasa indah ini dan padanya juga anugerah rasa ini kau taburkan padaku.

Entah mengapa terasa macam nak nangis pula, hurm... ^_^

Ya allah, jadikanlah jiwa ini bukan suatu yang pembohong dalam ia belajar untuk mencintai penciptanya. Ya allah, jadikanlah hambamu ini manusia yang tidak lari dari tangunggunjawabnya dalam melaksana tugasnya sebagaihamba. Ya allah, kau lembutkanlah hati ini selembut sutera dan jayakanlah hambamu ini sebagai manusia yang tidak putus asa. Ya allah, limpahilah petunjuk dan hidayahmu buat hamba sekeluarga, sahabat-sahabat hamba, saudara-saudara seislam hamba dan dia yang kau anugerahkan rasa ini. Sungguh ku masih mesih berpegang pada doa ini yang satu.. ya rabb, indah sungguh rasa ini meskipun halangan dan butuh kesabaran.

Ya ilahi, ampuni hamba kerana masih meminta padamu akan kebenaran dia jodohku.




3 ulasan:

Farah Waheda Wahid berkata...

indah kata kata ini menggambarkan perasaaan yang mendalam dan sebenarnya...

Tanpa Nama berkata...

jgn sedih2 ye sis..

Hoyaz berkata...

Sbar k MP. Menangis tidak memberi apa2 kelebihan. =)

PERBEZAAN WARNA BUAH DAN KHASIAT NYA #Part 1 : Buah Naga @ Dragon Fruit

 Assallamualaikum dan jumpa kembali sahabat MP. Yep... MP kembali di tahun 2021 dan bila mana anda membaca "posting" ni bermakna a...